Jaki silnik diesla wybrać?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rob555
    Rider
    • 2006
    • 748

    #26
    Zamieszczone przez Kapuhy
    Zrobiłem w tym roku ponad 5000 km po autostradach w Niemczech, Francji i Hiszpanii, dla mnie ten silnik to idealny kompromis pomiędzy osiągami i ekonomią.
    Zrob program to zobaczysz ze palic bedzie podobnie a przyjemnosc z jazdy o wiele wieksza....
    pozdrawiam

    Diagnostyka i tuning
    hybrydowe wtryski i turbiny
    programy na ulice jak i do sportu

    Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
    www.tune-up.pl

    HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

    Komentarz

    • ppasztet
      Classic
      • 2010
      • 17

      #27
      za 69000 znalazlem 1,9 BXE elegance kombi z marca 2010, przebieg 18000, wyposażenie - prawie wypas, silnik - niemal idealny, polecam , poszukaj

      Komentarz

      • beaviso
        Elegance
        • 2010
        • 767
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #28
        Zamieszczone przez Kapuhy
        Zamieszczone przez beaviso
        Seryjne 1.9 TDI BXE (105 KM) jeszcze jako tako daje radę przy jednej osobie. Ale 4 osoby i bagaż to już zdecydowanie odczuwalne obciążenie dla tej wersji.
        M.
        Dziwię się trochę, bo ja nie mam problemu z 105 KM i z czterema osobami i całym bagażnikiem. Bez najmniejszego problemu na autostradzie wyprzedzę, co zechcę tak do 160 km/h, szybciej i tak nie jeżdżę. Zrobiłem w tym roku ponad 5000 km po autostradach w Niemczech, Francji i Hiszpanii, dla mnie ten silnik to idealny kompromis pomiędzy osiągami i ekonomią.
        Chodzi mi przede wszystkim o to, że przy tym silniku jest mocno odczuwalne obciążenie samochodu - spora różnica czy jedzie się samemu (100kg), czy w 4 osoby i graty (dodatkowe 200-250 kg).
        Jeździłem w życiu kilkoma mułami i na ich tle moja O2 seryjne BXE po dziś dzień wydaje mi się dostatecznie skoczna i dobrze się w niej czuję. Ale wystarczyło mi pojeździć drugim samochodem, Vectrą 1.9 CDTI 16v (150 km), aby zobaczyć naprawdę dużą różnicę. CDTI 16v po prostu bez stękania "leci" w porównaniu do wydającego odgłosy męki TDI BXE... Dodatkowo, efektywny zakres obrotów w BXE jest wąski i np. przy v= ok. 80-90 km/h jest zawsze dylemat czy przy wyprzedzaniu lepiej zredukować do III. i za chwilę szarpać na IV. czy cierpliwie zacząć od IV. Max. moment od 1900 rpm wygląda tylko na papierze, w rzeczywistości niżej 2500 a nawet 3000 rpm nie ma z czym startować chcąc sprawnie wyprzedzić. Zwykle więc wybieram opcję redukcji... W CDTI 16v jest równa jazda od 2500 do 4500 rpm i żadnych tam dylematów.
        Różnica uwidacznia się przede wszystkim wtedy, gdy chce się sprawnie wyprzedzić samochód jadący tak 110-120 km/h (o przepisach tu nie rozmawiamy). O ile wolniejsze pojazdy dość dobrze "łyka się", jak wspomniałem, z III. biegu, to już w tym wyższym przedziale prędkości BXE jest mocno ospały. "Skoda, jedź!!!" to częste zaklęcie, którego używam... I właśnie dlatego będę ją za jakiś czas wirusował - nie do lepszych startów spod świateł, tylko do zwiększenia bezpieczeństwa przy wyprzedaniu wykonywanym w większym zakresie prędkości.

        M.
        666 4U

        Komentarz

        Pracuję...