Zamieszczone przez Kapuhy
Jaki silnik diesla wybrać?
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez KapuhyZamieszczone przez beavisoSeryjne 1.9 TDI BXE (105 KM) jeszcze jako tako daje radę przy jednej osobie. Ale 4 osoby i bagaż to już zdecydowanie odczuwalne obciążenie dla tej wersji.
M.
Jeździłem w życiu kilkoma mułami i na ich tle moja O2 seryjne BXE po dziś dzień wydaje mi się dostatecznie skoczna i dobrze się w niej czuję. Ale wystarczyło mi pojeździć drugim samochodem, Vectrą 1.9 CDTI 16v (150 km), aby zobaczyć naprawdę dużą różnicę. CDTI 16v po prostu bez stękania "leci" w porównaniu do wydającego odgłosy męki TDI BXE... Dodatkowo, efektywny zakres obrotów w BXE jest wąski i np. przy v= ok. 80-90 km/h jest zawsze dylemat czy przy wyprzedzaniu lepiej zredukować do III. i za chwilę szarpać na IV. czy cierpliwie zacząć od IV. Max. moment od 1900 rpm wygląda tylko na papierze, w rzeczywistości niżej 2500 a nawet 3000 rpm nie ma z czym startować chcąc sprawnie wyprzedzić. Zwykle więc wybieram opcję redukcji... W CDTI 16v jest równa jazda od 2500 do 4500 rpm i żadnych tam dylematów.
Różnica uwidacznia się przede wszystkim wtedy, gdy chce się sprawnie wyprzedzić samochód jadący tak 110-120 km/h (o przepisach tu nie rozmawiamy). O ile wolniejsze pojazdy dość dobrze "łyka się", jak wspomniałem, z III. biegu, to już w tym wyższym przedziale prędkości BXE jest mocno ospały. "Skoda, jedź!!!" to częste zaklęcie, którego używam... I właśnie dlatego będę ją za jakiś czas wirusował - nie do lepszych startów spod świateł, tylko do zwiększenia bezpieczeństwa przy wyprzedaniu wykonywanym w większym zakresie prędkości.
M.666 4U
Komentarz
-
Komentarz